luni, 7 martie 2016

O experienţă inedită...

... am avut în momentul în care mi-au căzut în mână cele două volume ale antologiei "Străzi întunecate". Realizată de George R.R. Martin şi Gardner Dozois, antologia cuprinde un număr de 16 povestiri scrise de autori cu experienţă în ceea ce se numeşte genul urban fantasy.
Nu m-am mai întâlnit prea des cu acest gen. Poate că particula fantasy a avut un rol important în reticenţa mea, însă de data asta am făcut o excepţie şi nu regret. Îmi place genul poliţist, şi thrillerul, şi horror-ul. O combinaţie între aceste genuri e logic să îmi placă şi ea. Exact asta se întâmplă în povestirile astea. Detectivi particulari vârcolaci, crime în lumea vampirilor, furtul inimii unei vrăjitoare, zombi şi demoni de toate soiurile implicaţi în diverse fărădelegi ce trebuie investigate de anchetatori pe măsură... Mi-au plăcut toate.

6 comentarii:

  1. Vrăjitoarele au inimă? Ce-mi poți spune despre vrăjitoare? Sunt în… nu există cuvinte pe măsură, dar sunt, cu o vrăjitoare născută în anul vrăjitorului ce ia sufletele celor vii, are laser în priviri și îți poate ghici secretele. Vreau să știu totul despre vrăjitoare. Eu sunt un vârcolac născut în anul astronautului și pot controla mintea altora.
    Știu că își poate transforma privirea în una caldă și blândă, când bea prea multă cafea vrea să se uite la muulte filme, iar plăcea să joace în filme horror, dar cu toate astea după un astfel de film vizionat tresare la fiecare zgomot, caută des pe Google dacă există Moș Crăciun și îi place muzica romantică și jazzul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai parte de o vrajitoare atipica. Asta e clar. Dar, ca toate vrajitoarele, isi tine inima incuiata intr-un cufar protejat de vraji puternice, deoarece doar distrugandu-i inima o poti invinge definitiv si irevocabil. Iar cufarul ala e ascuns atat de bine, incat e aproape imposibil de gasit. Cam asta ar fi despre inima vrajitoarelor...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vrăjitoare atipică.... cum e mai greu. Dar spune-mi, vrăjitoarei din carte, i s-a găsit inima, a fost învinsă?

      Ștergere
  3. Vrăjitoarea din carte minţea, ea avea nevoie de fapt de cutia-recipient, o relicvă cu multă putere magică. Vrăjitoarele atipice sunt bune, nu te plictiseşti cu ele şi nu sunt atât de previzibile. E greu, dar nu imposibil. Merită nişte eforturi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu multa plăcere, şi altă dată! Mulţumesc şi eu pentru interesul tău.

    RăspundețiȘtergere