marți, 14 februarie 2012

Ce se întâmplă aici? Scopul insulei.

Ei bine, scopul principal al acestui blog este să vă împărtăşesc părerile mele despre cărţile pe care le-am citit şi le citesc la ora actuală. Ocazional, voi scrie şi despre filme care mi-au plăcut, poate şi despre unele melodii care au reuşit să mă impresioneze, sau desene, sau fotografii...
Însă consider că sunt necesare câteva precizări: în primul rând, citesc mult. Mult, în comparaţie cu prietenii şi cunoscuţii mei care fie nu au timp, fie nu au chef, fie preferă alte modalităţi de destindere. În al doilea rând, nu sunt axat pe un anume tip de literatură, în funcţie de starea de moment citesc aventură, istorie, biografie, poliţistă, SF... Nu romane de dragoste, asta vă pot spune de pe acum.
În al treilea rând, nu sunt nici filolog, nici critic literar, redactor, editor sau vreo altă meserie strict legată de literatură. Ceea ce înseamnă că volumele despre care voi scrie aici mi-au plăcut - sau nu - din motive strict subiective, pe care le voi expune. Nu voi face analiză literară, nu mă voi lega de structura frazelor şi de mijloacele literare folosite de autor, ci pur şi simplu voi expune acţiunea şi voi menţiona punctul meu de vedere. E de aşteptat să avem păreri diferite, dar este valabilă regula cu gusturile care nu se discută.
În al patrulea rând, nu voi comenta literatura clasică, sau marii autori. Şi asta nu deoarece nu citesc aşa ceva, ci deoarece pentru această categorie se găsesc foarte uşor tone de recenzii şi comentarii făcute de oameni mult mai calificaţi decât mine. Intenţia mea este să acord atenţie părţii aceleia de "sub-literatură", considerată mai puţin valoroasă din punct de vedere intelectual, cărţilor comerciale, dacă vreţi. Şi asta deoarece, cum spuneam ceva mai devreme, pot găsi foarte multe informaţii despre Dostoievski sau Cărtărescu, însă mult mai puţină informaţie despre Diehl sau Deaver. Poate vina îmi aparţine, nu am căutat suficient de mult sau de bine, dar o părere în plus nu cred că poate face rău.
Şi, nu în ultimul rând, nu voi scrie întotdeauna despre ultimele apariţii. Sunt cărţi pe care le aştept şi pe care le consum în momentul în care apar, şi sunt cărţi citite acum x ani pe care le redescopăr cu plăcere. Nu vă aşteptaţi aşadar să găsiţi aici un fel de calendar editorial cu ultimele noutăţi şi apariţii programate în curând.
Sper că am reuşit să explic coerent ce încerc să fac aici. Cât de repede posibil, voi începe postările pe temă. Până atunci, o zi bună tuturor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu